May 24, 2014

Tak tahu tajuk apa nak tulis pun boleh jadi title. Apa benda!

Sekarang untuk tidak mengkusutkan kepala otak aku, aku amalkan hidup ikut flow tapi bukannya follow macam lembu kena cucuk hidung. Pendekatan aku sekarang lebih sederhana, aku tak nak radikal dan anarki sangat sebab nanti serabut kepala otak aku. Jati diri tu penting dan aku masih skeptik dengan banyak perkara tapi bukan sampai tahap membenci tak tentu hala.
Walaupun bunyi macam putus asa, sebenarnya aku belum lagi.

Kalau boleh tema blog ni aku nak cerita pasal aku sikit,pasal ekonomi
(tapi kalau boleh taknak membebel pasal kadar inflasi dengan kadar bunga macam bank negara, aku nak menulis ikut perspektif aku) pastu campur politik dengan sosial sikit-sikit kalau ada tajuk yang aku rasa berkenan nak menulis.

Untuk entry depan aku ingat nak menulis pasal sejarah ekonomi dulu, aku rasa penting nak tulis pasal sejarah ekonomi sebab biar korang semua faham macam mana pembentukan ekonomi dari dulu hingga sekarang, apa benda ekonomi yang sebenarnya, dan aku nak beri pendedahan dekat kau orang semua., sebab bukan semua orang belajar ekonomi pun, jadi apa benda yang aku belajar dalam jurusan aku, kalau boleh aku nak berkongsi baru berkembang ilmu. Baru kita boleh menuju ke wawasan 2020, tak gitu.

No comments:

Post a Comment