May 22, 2014

Introverto

Aku rasa selesa bila lepak sorang-sorang, tapi kekadang datang jugak la rasa boring sebab takada geng nak lepak. Aku  suka isap rokok sorang-sorang, masyarakat kita ni pelik bila tengok orang lelaki baca buku, aku baca buku dekat tempat yang paling aman macam taman atau tasik takpun bilik sorang-sorang jugak. Pergi makan sorang-sorang, tengok movie kekadang sorang-sorang, keluar outing pun sorang-sorang. Aku boleh cakap aku ni loner tapi buka loner yang loser.

Bukan sebab takada kawan atau aku jenis sombong. Aku ada kawan, tapi aku tak boleh lepak lama-lama sebab tak lama lepas tu aku rasa puas, letih. Aku kena cari masa keseorangan balik untuk charge balik tenaga baru aku cergas balik.
Tapi kalau lepak dengan sahabat, tak payah cari masa nak duduk sorang-sorang pun tak apa, tak balik pun boleh ok lagi.

Aku rasa trait aku yang introvert ini-lah membuat aku jadi seorang
perfectionist (suka buat kerja ikut POV aku), idealis yang kecewa, dan indie serta lone ranger aku boleh cakap. Banyak masa aku duduk sorang-sorang baca buku (apa genre sekalipun), faham, hadam dan fikir. Membentuk aku jadi Idealis dan akhirnya idealis yang kecewa.

Ada jugak la aku fikir, sampai bila aku nak terus jadi introvert yang penuh dengan sifat individualistik?
Sekian-lah cerita aku hari ini.

No comments:

Post a Comment